הדרך של שיטת NLP לשכנוע מוצלח
שיטות השכנוע של שיטת הNLP הן אוסף של טכניקות שמיועדות להשפיע על מחשבות והתנהגויות של אנשים. ניתן להשתמש בטכניקות אלו כדי לשכנע אנשים לקבל החלטה, לקנות מוצר או לשנות את הגישה שלהם לגבי משהו.
באמצעות טכניקות השכנוע של NLP ניתן לשכנע אנשים לפעול בצורה אקטיבית למען מטרה כל שהיא. ומנגד ניתן גם לשכנע אנשים להיות פאסיביים כלפי משהו, כמו למשל להניע אותם מלבצע פעולה מסוימת או לצרוך מוצר מסוים.
כדי להצליח לשכנע בן אדם, שיטת NLP משתמשת בסט של כמה טכניקות עיקריות על מנת שהשכנוע יהיה יעיל במיוחד. בשימוש בכל הכלים של שיטת NLP בו זמנית אנחנו בעצם גורמים למי שאנחנו רוצים לשכנע "ליפול לידנו" כפרי בשל. מבלי שהוא יהיה מודע בכלל שהוא היה נתון למניפולציה מצידנו.
כיצד משכנעים באמצעות שיטת NLP? – אומנות השכנוע וההשפעה.
ישנם כמה עקרונות שכנוע בסיסיים שיש להם אפקט השפעה אדיר ומיידי, שאותם נפרט כאן:
-
מסגור
מסגור הוא חלק משיטת NLP שנועדה להבין איך אנשים משתכנעים. זה מבוסס על הרעיון שכולנו מנסים להבין את העולם שלנו בצורה טובה, ולעתים קרובות אנחנו עושים זאת על ידי יצירת מסגרות.
מסגרת היא ייצוג מנטלי של העולם שעוזר לנו להבין מה קורה כרגע ומה עלול לקרות אחר כך. מסגרות יכולות להיות פשוטות או מורכבות, אבל לכולם יש שלושה מרכיבים:
-
- המסגרת עצמה
- הדברים שבתוך המסגרת
- הגבול מסביב למסגרת
לעתים קרובות אנו מתחילים עם מסגרת קיימת ומשנים אותה כך שתתאים לצרכים שלנו. לדוגמה, אם אתה רוצה שאנשים יקנו את המוצר שלך, אתה עשוי ליצור "מסגור" שאומר "אם אתה קונה את המוצר הזה, אתה תקבל עסקה מצוינת". והלקוח יאמץ את המסגור שלך מבלי שישים לב שגרמת לו לאמץ את המסגרת שאתה רצית שיאמץ.
-
עיגון
עיגון הוא הטיה קוגניטיבית המתארת את הנטייה האנושית הנפוצה להסתמך יותר מדי על פיסת המידע הראשונה המוצעת ("העוגן") בעת קבלת החלטות.
טכניקת -NLP של עיגון שכנוע פועלת על ידי שיוך פעולה מסוימת עם עוגן. עוגן זה יכול להיות כל דבר מחפץ פיזי, עבור דרך רעיון או אפילו תחושה.
לדוגמה, אם אתה רוצה שמישהו יקנה את המוצר שלך בעסק שלך, תוכל לומר לו: "המוצר הזה שווה $5". הצהרה זו תיצור אסוציאציה בין המוצר שלך לכסף במוחו. ואז כשהוא יראה את המחיר של המוצר שלך, הוא יחשוב כמה הוא עולה ביחס לעוגן שנתת לו.
-
פרימינג
פרימינג היא טכניקה המשמשת להשפיע על התנהגותם של אנשים. זה מבוסס על הרעיון שכאשר מישהו רואה או שומע משהו, זה ישפיע על המחשבות והרגשות שלו לגבי הדבר הזה. פרימינג יכול להיעשות על ידי הצגה של מילים או תמונות לאדם, או על ידי אזכור מילים בשיחה.
טכניקת ה-priming של שיטת -NLP פועלת כך שהיא גורמת לאנשים לחשוב במונחים חיוביים על הדבר שאנחנו רוצים שהם ישתכנעו בו. זה קורה על ידי שימוש חוזר במילים חיוביות על המוצר שאנחנו רוצים שהם ירכשו למשל. הרעיון מאחורי הטכניקה הזו הוא שלאנשים יהיו כמה שיותר מחשבות חיוביות על האובייקט המושא לשכנוע מבחינתנו, ככל שנשתול מילים חיוביות על האובייקט הרצוי במהלך השיחה עם המשוכנע הפוטנציאלי, זה יגרום להשפעה לא מבוטלת עליו. -
חזרה על המסר
טכניקה נוספת וחשובה מאוד לשכנוע יעיל ומוצלח מבית NLP היא לחזור על המסר המרכזי מספר פעמים, על מנת שהמסר ייקלט היטב במוחו של מי שאנחנו רוצים לשכנע.
למשל אם תרצה למכור למישהו נעלים תשתול בשיחה שוב ושוב את המסר 'הנעליים האלה הן הכי נוחות שתמצא'.
כמובן שאת החזרה על המסר יש לעשות בצורה מושכלת ואינטליגנטית. באופן שזה ישתלב בצורה טבעית וזורמת בתוך השיחה ושזה לא יישמע מאולץ. -
סיפור
שיטת NLP לשכנוע מאמינה שאנשים אוהבים מאוד לשמוע סיפורים, סיפור זה גם משהו שגורם לקרבה וכימיה בין אנשים, במיוחד אם בסיפור שאתה בוחר לספר יש פן אישי מהחיים שלך. למשל אם תרצה לשכנע בן אדם להשתמש במשחה מסוימת בעבור טיפול בדלקת תספר לו על כך ש 'סבתא שלי הייתה במצב לא פשוט, היא התמודדה עם הדלקת לאורך זמן, ולי כנכד אוהב זה היה קשה מנשוא וכו'….
זו דרך מצוינת לעזור לאנשים להשתכנע.
אלו רק חלק משיטות השכנוע מבית NLP . בקורס תלמדו להכיר את כל הטכניקות והכלים לעומק. ותקבלו עוד מגוון ענק של מיומנויות שכנוע שיעזרו לכם לשכנע בצורה קלה ומהירה את כל מי שאתם רוצים להעביר לצד שלכם.
לסיכום:
- הצורך לשכנע אנשים זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. כולנו נדרשים לכך. אבל במיוחד זקוקים לכך אנשי מכירות, אנשי ציבור, ובעלי עסקים.
- לשיטת NLP יש מגוון רחב של כלים עוצמתיים העוזרים לנו לשכנע אנשים. חלק מהטכניקות הם מסגור, עיגון, ופרימינג.
- את כל הכלים ניתן לרכוש במסגרת קורס NLP לאומנות השכנוע. במהלך הקורס מוטמעים לעומק בלומדים כל הכלים לשכנוע יעיל, מהיר ומוצלח.
בהצלחה רבה.