האם מומלץ ללמוד קורס שיטת NLP באונליין? המדריך המלא.

אחד המאפיינים של הדור הזה, זה הרצון האדיר להשיג כל דבר בחיים בתנאי נוחות אופטימליים. זה נכון לכל תחום ותחום. בתחום הלמידה של שיטת NLP בו אנחנו נתמקד זה מתבטא ברצון של האנשים ללמוד את השיטה בלי לצאת מהבית. המגמה הזאת התחזקה מאוד מאז פרוץ הקורונה.
העובדה שהלימוד באונליין מהספה בבית הוא נוח יותר אינה נתונה לוויכוח, ברור שכן. השאלה שנשאלת היא האם זה מומלץ ונכון, או שמא עדיף לדבוק בשיטת הלימוד השמרנית של NLP, שהיא לימוד בתוך כיתת לימוד בטווח מטרים ספורים מהמרצה.
במאמר הבא נדון בכל הקשור ללימודי NLP אונליין, לימוד עצמי של קורס NLP אונליין מומלץ או לא? איפה כדאי ללמוד NLP? כמה זמן ייקח? כמה יעלה? ועוד.

קורס NLP אונליין

תוכן עניינים

רגע לפני שנדון בשאלה האם מומלץ ללמוד  קורס NLP באונליין, מה זה שיטת NLP?

תכנות נוירו-לשוני היא טכניקה שפותחה על ידי ג'ון גרינדר וריצ'רד בנדלר. המטרה של NLP היא לשנות את הדרך בה אנו חושבים, פועלים ומרגישים.

NLP   היא גישה פסיכותרפויטית שקיימת מאז שנות ה-70. זה נועד לעזור לאנשים להתגבר על המחסומים הנפשיים שלהם להצלחה בחיים על ידי שינוי דפוסי החשיבה וההתנהגות שלהם.

שיטת הטיפול NLP שימשה במקרים רבים, כגון:

  • ספורטאים שרוצים לשפר את הביצועים שלהם
  • תלמידים עם קשיי למידה כגון דיסלקציה או ADHD
  • אנשים שאיבדו את הביטחון לאחר מחלה או שכול
  • אנשים שעברו חוויה טראומטית

המון אנשים מכוונים דווקא ללימודי  NLP ומעדיפים אותו על פני לימודי שיטות טיפול אחרות. מכיוון שנכון להיום השיטה מאוד מבוקשת בקרב דורשי הטיפולים. שהם אנשים התרים אחר סיוע רגשי או נפשי, טיפול זוגי, ואפילו יעוץ להתייעלות עסקית ושיפור המכירות של העסק.

 

 אז האם לקחת קורס NLP באונליין מומלץ או לא ?

התשובה לשאלה הזאת היא לא חד משמעית. יש צדדים לכאן ולכאן. זה מאוד משתנה מאדם לאדם. הטיעונים בעד ונגד הם כדלהלן:

בעד:

אחד היתרונות של לימוד NLP באינטרנט הוא שאתה יכול לעשות זאת בקצב שלך. אתה לא צריך לדאוג להיות בכיתה עם מורה ותלמידים אחרים. זה יכול להיות מועיל במיוחד אם יש לך לוח זמנים עמוס או שאתה עובד במשרה מלאה.

יתרון נוסף של לימוד NLP באינטרנט הוא שאתה יכול ללמוד מכל מקום בעולם כל עוד יש לך חיבור לאינטרנט. אולי לא תמיד תוכל למצוא קורסים בקרבתך, אבל יש הרבה משאבים בחינם הזמינים באינטרנט שמלמדים מיומנויות  NLP

נגד:

אחת הסיבות לכך שלא מומלץ ללמוד NLP אונליין היא שמדובר בנושא מאוד מסובך. אתה צריך להיות מסוגל להבין את התיאוריה מאחורי NLP לפני שתוכל להתחיל ליישם אותה בחייך.

הסיבה הנוספת שבגללה לא מומלץ ללמוד NLP באינטרנט היא בגלל שיש הרבה קורסי הונאה בחוץ. כדאי להיזהר באיזה קורס אתה נרשם, שכן חלק מהקורסים יקרים יותר מאחרים ולחלקם יש פחות מידע מאחרים.

מה גם שכאשר המסגרת הלימודית לא מחייבת, אנחנו עשויים לעשות לעצמינו הנחות, לדלג על קורסים, או סתם לגרור את הזמן עד אין קץ.

 

מה הם הדרכים ללימוד קורס NLP מומלץ באונליין?

  1. סרטונים מוקלטים ביוטיוב או פודקאסטים מוקלטים
    היתרון בזה שהלימוד יכול להיעשות בכל זמן שנוח, מבלי להיות כפופים ללוח זמנים מלחיץ ומחייב. וזה גם בחינם בדרך כלל.

 

  1. קורס NLP אונליין בזום
    היתרון בזה הוא שהשיעור בזום הוא בשידור חי, וניתן לחיות את השיעור ולשאול למרצה את השאלות שמציפות אותכם, ולקבל מענה על המקום . וזה הכי קרוב שיש לכיתת לימוד.

 

כמה זמן לוקח ללמוד את קורס שיטת NLP באונליין, וכמה זה יעלה ?

אין על זה תשובה חד משמעית. זה מאוד תלוי במסגרת הלימודית שתבחרו,  ובהיקף הקורס אונליין שתבחרו.

לסיכום:

  • NLP היא שיטה טיפולית מאוד מבוקשת ללימוד ולטיפול, בשל הישגיו הגדולים.
  • קיימים הרבה קורסים של NLP באונליין. יש יתרונות בקורס NLP באונליין לצד חסרונות. יש אנשים שהלימוד באונליין תפור עליהם, ויש כאלה שזה לא מתאים להם.
  • אורך זמן הלימודים של NLP באונליין תלויים ומשתנים בהתאם למסגרת הלימודית ובהיקף הקורס שנבחר.

בהצלחה רבה.

שאלות נוספות

יהיו אנשים שיעדיפו ללמוד NLP באונליין משלל סיבות, כל אחד וההעדפות שלו. וכמובן שיש גם יתרונות בלימוד מסוג זה. אבל על פניו נראה ששיטת הלימוד המסורתית תמיד תהיה עדיפה, בין היתר בגלל המפגש הפרונטלי עם המרצה המאפשר דיון מעמיק ומחכים בחומר הנלמד.
המחירים של הקורסים של NLP באונליין הם פחות או יותר אותם מחירים של הלימודים הרגילים בכיתה.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?