שינוי קטן עתיד גדול – טיפים לחיים טובים ומאושרים – מתוך קורס NLP

השאיפה של כל אחד תמיד זה לשדרג את חייו, ולהביא את עצמו למקום טוב יותר בכל המובנים. אך לעיתים זה נדמה כמשימה בלתי אפשרית, כזו שאי אפשר לעמוד בה. נקודת המוצא של רובנו היא, שאנחנו זה מי שאנחנו, ככה זה, וזה מה יש. אבל הגישה התבוסתנית הזו פשוט לא נכונה, וגורמת לנו עוול גדול.
כל מי שעבר קורס NLP יודע שכל דבר ניתן לשינוי, לו רק נהיה נכונים לעשות את השינויים הנדרשים. כאן נביא מספר שינויים קטנטנים עם עצמנו, שיהפכו את החיים שלנו לטובים יותר.

השינוי לחיים מאושרים

תוכן עניינים

למה כל כך קשה לנו עם שינויים בדרך לחיים טובים ומאושרים?

בשיטת NLP גורסים שהמוח האנושי לא אוהב שינויים כלל. הוא תמיד יחפש את המוכר ו'האהוב' מבחינתו. הוא יעדיף הרגלים מוכרים וקיימים גרועים, כאלה שגורמים לנו נזק ותוקעים את החיים שלנו. על פני שינויים טובים ומרעננים שיקפיצו את חיינו בכמה רמות.

למה המוח שלנו עושה לנו את זה? לא כי הוא רוצה ברעתנו, דווקא ההפך. הוא רוצה לשמור ולהגן עלינו מאוד, וכנראה שלפעמים אפילו יותר מידי. וזאת הסיבה שהוא סולד כל כך משינויים. כי כל שינוי באשר הוא שינוי, הוא לא צפוי ולא מוכר. והמוח שלנו מפחד מאוד מהלא נודע הזה. ולכן הוא תמיד יעדיף בעבורנו מציאות קיימת ומוכרת, על פני כזו שהיא חדשה וזרה לו.

וכאן עלינו לדעת להשתלט על המוח שלנו, ולומר לו 'אנחנו מאוד מעריכים אותך, אבל ככה לא נתקדם בחיים' ולכפות עליו את השינויים שאנחנו יודעים שהם טובים בעבורנו.

 

המפתח לכל שינוי

כדי להצליח לחולל שינויים בתוכנו. אנחנו מוכרחים קודם כל להיות מודעים לכך שמי שבולם אותנו זה המוח שלנו עצמנו. לזה קוראים מודעות!

באופן טבעי נתלה את הסיבות לתקיעות שלנו, ולחוסר הנכונות שלנו להשתנות, בכל מיני עניינים ואילוצים טכניים. וננסה להסביר לעצמנו למה השינוי הוא בלתי אפשרי ולא מציאותי. ולכן עלינו לדעת שכל התירוצים האלה זו הדרך של המוח שלנו, להוריד אותנו מהשינויים הרצויים.

אז מודעות יש? נכונות יש? יפי! בואו נצא לדרך…

 

מספר טיפים לחיים טובים ומאושרים יותר – שנוי קטן עתיד גדול.

 

והנה לכם מספר טיפים לחיים טובים יותר על פי שיטת NLP

 

  • הסדר הנכון: קודם כל אתם, אחר כך כל השאר

לא פעם אנחנו מאבדים את הסדר הנכון בחיים שלנו. אנחנו רוצים לעזור לחברים, להיות שם בשביל המשפחה, ולגרום לבוס שלנו אושר גדול. כל זה נחוץ וחשוב. אך אם נקדים את הצרכים של האחרים על פני הצרכים שלנו. יתקבל מצב בו אנחנו מזניחים את עצמנו לטובת הזולת. עד שיגיע השלב בו אנחנו נהיה מותשים ועייפים מהחיים, כך שגם אנחנו נהיה מרוקנים מאנרגיה, וגם לא נצליח להיות שם בשביל האחרים. אז מהיום נשים את עצמנו בפרונט. ורק אז נתפנה לעזור לאחרים עם מלא מוטיבציה ואנרגיה.

 

  • חבקו את הלא נודע

הפחד מהלא נודע משתק אותנו, והופך אותנו לפרודוקטיביים הרבה פחות. וכאן הרעיון הוא לחבק את הבלתי נודע, ולזהות בו הזדמנות.

נכון שיש משהו נוח במציאות קיימת וצפויה. אבל מצד שני מציאות כזו היא מתוחמת ומגודרת בכללים מוצקים שלא מאפשרים לנו לשנות ולצמוח. לעומת זאת במציאות בו הדברים לא נודעים, המציאות טרם התקבעה ולכן בכוחנו להשפיע, לשנות ולעוף גבוה.

 

  • לחיות את הרגע

מה שהיה אתמול, היה ונגמר. מה שיהיה מחר נעלם מעיינינו ולוט בערפל. ולכן כל מה שיש לנו זה את הרגע הזה, את הכאן והעכשיו. תחבקו את הרגע, תהנה ממנו. תחפשו בו את הפלוסים ואת הנקודות הטובות. תלמדו ממנו, תעריכו אותו, תנצרו אותו בזיכרונכם. כי ייתכן שמחר כל זה כבר לא יהיה.

 

  • להשתחרר מהביקורתיות

אף פעם על תהיו ביקורתיים כלפי עצמכם. תקבלו את עצמכם עם כל קשת הרגשות שלכם. תחפשו את הצדדים החיוביים בכל רגש שאתם חווים. כן, גם ברגשות 'שליליים'.

למשל אם נפגעתם ממישהו. תבינו שהעלבון בא ללמד אותכם להיות רגישים, ואף פעם לא להביא אנשים לסיטואציה בה אתם מצויים. העלבון גם בא להגן עליכם לא להגיע שוב לסיטואציה דומה וכו'. כן לכל רגש. גם כזה הנתפס לשלילי יש היבטים חיוביים ומועילים מאוד.

 

לסיכום:

  • לאנשים קשה מאוד לעשות שינויים. למרות שההרגלים הקיימים לא טובים להם. בשיטת NLP מאמינים שהקושי הזה נובע מהפחד של המוח מהלא נודע והלא צפוי.
  • כדי לעשות שינויים חייבים להיות מודעים לפחד הזה של המוח.
  • חשוב לדעת שעם שינויים קטנטנים בתוכנו, ניתן לעשות שינוי גדול בחיים שלנו.

שאלות נוספות

החיים שלכם מושלמים? לא חסר לכם כלום? יופי! אתם לא זקוקים לשינוי… אבל בינינו זה לא המצב. מעטים הם האנשים שיוכלו להעיד על עצמם שלא חסר להם דבר.
ברוב המקרים לא. שינויים קטנים בהבנה וההסתכלות שלנו על החיים, יכולים לחולל שינוי אדיר.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?