להצליח לעשות את ה'בלתי אפשרי' – זה אפשרי! מתוך קורס NLP

גם לכם יש את החלום, שלו רק הייתם יכולים להגשים….? גם אתם שבויים באמונות שאתם לא מסוגלים להוציא לפועל תוכניות שמאוד חשובות לכם? אתם לא לבד. להרבה מאוד אנשים יש את הדברים שנראים להם כלא ישימים, ולא ניתנים לביצוע.
העניין הוא שלרוב זה לא נכון. אנחנו כן מסוגלים לעשות (כמעט) כל מה שאנחנו רוצים. הבעיה היא שיש בתוכנו מנגנון משומן של אמונות שגויות כלפי עצמנו ויכולותינו. האמונות האלו תוקעות אותנו, ומונעות מאיתנו כל כך הרבה טוב. אז האם אפשרי להשתחרר מהן, וכיצד עושים זאת? את התשובות נביא לכם כאן מתוך קורס NLP .

לעשות את הבלתי אפשרי

תוכן עניינים

למה זה נראה לנו בלתי אפשרי?

מה שמסובב ומניע אנשים לפעולה, או מונע מהם לפעול. זה מערכת אמונות פנימית. בן אדם שמאמין שהוא מסוגל. יעז, ינסה ולרוב יצליח. וגם אם יכשל האמונה שלו תעזור לו לנסות שוב ושוב עד להצלחה. כמו כן בן אדם שמאמין שהוא לא מסוגל, ושאין אין בו את הכישרון או את היכולת להצליח. יימנע מכל ניסיון או התנסות.

מה שחשוב לדעת בהקשר הזה, זה שבשיטת NLP גורסים שלאמונות של אנשים כלפי עצמם אין כל קשר למציאות, או לאמת אובייקטיבית. אמונות של אנשים כלפי עצמם הן תוצאה ישירה של חוויות עבר שיצרו אמונות. לדוגמה: ילד שהתקשה מבחינה חברתית, עשוי לגדל אמונה שהוא לא טוב באינטראקציה עם אנשים. אמונה זו לא תרפה ותלווה אותו כל חייו. והיא תשליך על חייו לשלילה בהמון מובנים.

אז במשפט אחד: אנחנו חושבים שזה בלתי אפשרי רק בגלל אמונה לא נכונה.

אז קודם עלינו להבין שהאמונות מונעות מאיתנו הצלחה. והאמונות האלה לרוב, כלל אינן נכונות.

 

אולי בכלל נוח לנו להאמין שזה בלתי אפשרי?

לפעמים נוח לנו עם המקום שאנחנו נמצאים בו בחיים. נכון שהמצב הוא לא אידיאלי, ויכול להיות הרבה יותר טוב. אבל בכל זאת נוח לנו עם המוכר והידוע. לדוגמה: עובד בחברה מסוימת שחש ביטחון בכך שהוא מקבל את תלוש השכר שלו כל חודש, יעדיף להימנע מפרישה מהמשרה לטובת פיתוח קריירה עצמאית, וזאת בשל הסיכון הטמון במהלך, ולמרות הפוטנציאל האדיר להצליח. ולכן כדי להצליח לחולל שינוי עלינו להביע נכונות לזנוח את הנוחות הקיימת לטובת הפוטנציאל המבטיח.

 

כיצד משתחררים מהאמונות השגויות?

קודם כל עצם העניין שאתם מודעים לכך שהאמונות הן לאו דווקא נכונות. זה כבר צעד נכון בדרך לשינוי. המודעות היא הפתח לשינוי המיוחל. אבל זה עדיין לא מספיק. האמונות לא תיעלמנה מעצמן. כדי להיפטר מהן, עלינו לערער את יציבותן ולפקפק בהן. כיצד עושים זאת? במספר צעדים מחשבתיים פשוטים.

 

  1. להשתעשע עם הרעיון – לו רק היינו יכולים

בשלב הראשון על תגידו לעצמכם שאתם כן מסוגלים, המוח שלכם לא יקבל את זה. פשוט תשתעשעו עם הרעיון של לו רק כן היינו יכולים להוציא את התוכנית או הרצון שלנו לפועל.

עצם העיסוק בעניין, על אף שהוא רק ברמת הדמיון. נותן חיים וצבעים למציאות שהייתה נראית לכם לא ישימה ולא הגיונית. בעצם המחשבה על ביצוע המהלך אתם פורצים את גבולות המסוגלות של עצמכם.

 

  1. להבין מהו המחסום התוקע

בשלב השני תנסו להבין מהו אותו טריגר שבגינו אתם מרגישים לא מסוגלים להצליח. תנסו לדמיין את עצמכם עושים את ה'בלתי אפשר' ותתחברו לנקודה הזאת שצפה ובולמת אותכם. בחלק גדול מהמקרים תגלו, שהדבר המפחיד הזה. הוא למעשה לא כל כך נורא.

 

  1. להתעמת אם האמונות השליליות

בשלב הזה אתם כבר מוזמנים לאתגר ולהתעמת יותר עם האמונות השליליות שלכם. תרשו לעמכם להציף את המוח עם שאלות מערערות כמו: מי אומר שזה נכון? למה שאני לא אהיה מסוגל? למה בכלל אני מאמין שכך וכך נכון…

השאלות האלו ישלחו אותנו למסע מרתק לגילוי המניעים הפנימיים לאמונות האלו. ובהרבה מקרים נגלה שהאמונות האלו סתם מנופחות, ולא באמת מחזיקות ממד הגיוני אמיתי.

 

  1. מהגנה להתקפה

עכשיו תעברו מ'הגנה להתקפה' ומהרצון לערער על האמונות שלכם, להשתלת אמונות חיוביות, כאלה שהן לעומתיות למחשבות השליליות. תדמיינו מצב שאתם מאמינים שזה כן אפשרי. תחפשו טיעונים שיחזקו את האמונה החיובית, ותשכנעו את עצמכם למה אתם למעשה כן מסוגלים ויכולים להשיג את מטרתכם.

 

לסיכום:

  • הסיבה לכך שאנשים מרגישים שהם לא מסוגלים להצליח בדברים מסוימים, הן אמונות שגויות המוטמעות בהם. כמו כן המצב הקיים מרגיש לעיתים בטוח ונוח יותר, מה שמונע מהם לעשות צעדים מרחיקי לכת.
  • בשיטת NLP מאמינים שניתן להשיג כל מטרה, לו רק משתחררים מהאמונות המגבילות. את השתחררות מאמונות אלה ניתן לעשות באמצעות מספר שלבים הנלמדים בקורס של שיטת NLP

שאלות נוספות

ברור שכבני אדם לא נוכל תמיד לכבוש כל מטרה. אבל אנחנו מוותרים על יותר מידי דברים רק בגלל אמונה שגויה, לפיה אנחנו לא מסוגלים.
דימוי עצמי נמוך הוא תוצאה של אמונות לא נכונות שלנו על עצמנו. ואלה מולידות את תחושת חוסר המסוגלות.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?