טיפול nlp יעיל – הדרך לחיים מאושרים וחופשיים

הטיפול בnlp מהווה בעבור הרבה מאוד אנשים גלגל הצלה של ממש. הטיפול הצליח להרים אנשים במצביים נפשיים ורגשיים קשים עד מאוד ולהחזיר אותם למסלול חיים בריא ותוסס.
הטיפול ב nlp יעיל מאוד לכל תחומי החיים גם לאנשים רגילים, שבא להם לשדרג ולייעל את החיים שלהם גם מבלי שיסבלו מבעיה ספציפית, וגם לאנשים עם בעיות רגשיות ונפשיות אקוטיות.
לבטח יצא לכם כבר פה ושם לפגוש אנשים שאמרו לכם משפטים כמו: 'אני כבר לא מאמין בטיפולים' 'המטפלים הם בסך הכול אנשים טובים, אבל התיק שלי גדול עליהם' ועוד. סביר מאוד להניח שאנשים אלו טרם ניסו להיעזר בטיפול ב nlp כי אם כן הם היו מדברים אחרת .
במאמר הזה ניתן לכם הצצה לקליניקת הטיפולים של nlp במטרה להבין קצת יותר על הטיפול הייחודי והיעיל הזה.

טיפול nlp יעיל

תוכן עניינים

טיפול nlp מה זה? – nlp שיטת טיפול

טיפול בNLP מתבסס על ההבנה שכל הקשיים, הפחדים, החרדות והרגשות של הבן אדם נובעים מהדרך בה הוא חושב, הדרך בה הוא מרגיש והדרך בה  הוא מסתכל ומדבר על עצמו.

על פי רוב אין לבן אדם שליטה כל שהיא על המחשבות שלו ועל הרגשות שלו, מפני שאלה מופעלים אצלו אוטומטית על ידי התת מודע שלו.

התת מודע שלנו בונה את האופי שלו לפי האירועים שפוגשים אותנו, והחוויות שעוברות עלינו במהלך חיינו. כלומר חוויה מסוימת שחווינו בילדות עשויה להיחקק בתת המודע, והתת מודע יגרום לנו לחשוב ולהרגיש בהתאם לאותו רגש שעורר בנו אותו אירוע בזמן התרחשותו, גם עשרות שנים לאחר מכן.

לדוגמה בן אדם שחווה חרם חברתי בילדות וזה יצר אצלו תחושת דחייה קשה, עשוי להרגיש דחוי הרבה מאוד שנים קדימה. וזאת גם אם הוא יהיה אהוב ומחובק מאוד על ידי החברה בצורה אובייקטיבית, עדיין הוא ירגיש דחוי וזה לא ישנה את התחושות שלו. והכל בגלל חוויית דחיה קשה אחת עתיקה שעיצבה את התת מודע שלו, שמעצב את המחשבות, הרגשות ודפוסי ההתנהגות שלו עד עצם היום הזה.

מדהים! לא? עכשיו אתם מבינים מאיפה באים לכם כל החרדות, הפחדים והקשיים?

הטיפול של nlp עוזר בעצם למטופל בעזרת סט כלים עשיר ויעיל להבין כיצד פועל התת מודע שלו, וכיצד אירועים שהוא עבר בחיים גורמים לתת המודע שלו לעצב את מחשבותיו, רגשותיו ודפוסי הפעולה שלו  נכון להיום. בשלב השני לאחר שהמטופל מבין את המנגנון המתוחכם שפועל בתוכו ומצמיח בקרבו את הבעיות והקשיים. הוא מקבל במהלך הטיפול את היכולת לנטרל את ההתניות האוטומטיות של התת מודע שניהלו את העולם הרגשי שלו עד עתה, ולהחזיר לעצמו את השליטה על הדרך בה הוא חושב, מרגיש ופועל.

הטיפול הוכיח את עצמו בעשרות השנים האחרונות כיעיל בצורה יוצאת דופן, ולכן הוא צובר פופולאריות רבה בכל מדינות המערב.

כמובן שהצלחת הטיפול ב nlp תלויה במידה רבה במטפל שנבחר, ובשיתוף הפעולה של המטופל. חשוב לבחור איש מקצוע איכותי עם ניסיון רב בשביל להבטיח אפקטיביות גבוהה של הטיפול.

 

כיצד נראית הפגישה הראשונה עם מטפל nlp?

הטיפול ב nlp מאמין מאוד בחיבור אישי אמיתי ועמוק בין אנשים בכלל, ובין מטפל והמטופל שלו בפרט. ולכן הפגישה הראשונה תיפתח ביצירת קירבה חברית אישית.

בהמשך הפגישה המטפל ירצה לשמוע על הסיבה בגינה בא אליו המטופל. הוא יצלול לתוך עומק הבעיה ויתחקה אחר שורשיה בתת המודע, על מנת להבין לעומק מהו המניע הפנימי בתוך הלא מודע שמוביל לבעיה. בשלב זה חשוב מאוד שיתוף הפעולה של המטופל, ככל שהמטופל ישתף יותר את תחושותיו ויזרום עם השיחה המקצועית של המטפל, זה יוביל לפיצוח מהיר יותר של שורש הבעיה.

רק אחרי שהמטפל יצליח לאפיין את הבעיה ואת המניעים שלה, הוא יבנה אסטרטגיית טיפול מותאמת אישית המבוססת על שיטת nlp לשינוי המחשבות, הרגשות ודפוסי הפעולה הקיימים שגורמים לבעיה.

מטרת הטיפול היא לגרום למטופל להצליח להתחבר למחשבותיו ורגשותיו ולהשפיע עליהם בצורה חיובית. כך שמצורת חשיבה אוטומטית ומזיקה של התת מודע, תתקבל חשיבה מבוקרת, נשלטת ובריאה שתפתור את הבעיות מהיסוד.

תהליך הטיפול ייעשה בשקיפות מלאה תוך שיתוף המטופל בכל הידע המקצועי המסתתר מאחורי כל טכניקה ותרגיל. כאשר המטרה היא לגרום למטופל להבין את הרציונל העומד מאחורי התרגילים על מנת שהוא יוכל ליישם אותם בעצמו בעתיד ללא צורך בקבלת עזרה מקצועית נוספת. המטרה הסופית היא להפוך את המטופל למטפל הכי טוב בעצמו להמשך חייו.

חלק מהטכניקות כמו דמיון מודרך ועוד ייעשו בקליניקה, וטכניקות אחרות יינתנו ליישום ביתי תחת תנאי מציאות אמיתיים.

 

מה מיוחד בטיפול nlp יעיל?

הרבה מאוד שיטות טיפול מתמקדות בטיפול רק בתסמינים שהמטופל מדווח עליהם כגון חרדה או דיכאון שהוא חווה, שהם כאמור רק סימפטומים של הבעיה הפנימית האמיתית והם לא הבעיה עצמה.

למשל בן אדם שמפחד מנסיעה במטוס יטופל רק בהתאם לפחד הספציפי הזה, בעוד שהפחד הזה הוא בכלל רק סימפטום לבעיה עמוקה הרבה יותר. אז נכון, אולי הטיפול יקנה למטופל את היכולת להתגבר על הנסיעה במטוס, אבל כל עוד המניע הפנימי שייצר את הפחד לא טופל, יצוצו לו עוד פחדים אחרים בהמשך.

ופה בדיוק באה לידי ביטוי המיוחדות של טיפול nlp . הטיפול של nlp מתמקד בגילוי ומיפוי המניעים הפנימיים בתוך נבכי התת מודע שמולידים את כל הבעיות, ופועל לטפל בהם מהשורש. כך שלא רק הסימפטום מטופל, אלא הבעיה הפנימית נעקרת מהשורש.

 

לאילו בעיות מתאים טיפול ב nlp יעיל ?

טיפול nlp נותן מענה לכלל סוגי הבעיות גם לילדים וגם למבוגרים. בין היתר ניתן לטפל באמצעות nlp בבעיות הבאות:

וכמו כן עוד הרבה תחומים

שאנשים מרגישים שהם צריכים בהם עזרה מקצועית.

אבל תופתעו לגלות שהטיפול של nlp לא נועד רק לטיפול בבעיות. יש אנשים רבים המשתמשים בטיפול לצורך שיפור איכות חייהם, ולצורך הגשמה עצמית מלאה ושיפור הפרודוקטיביות שלהם.

כמו למשל בעלי עסקים שנעזרים בטיפול nlp במטרה לייעל את סדר יומם ולשפר את יכולות הניהול שלהם בין אם זה מול אנשים (עובדים/ספקים/לקוחות) ובין אם זה מול עצמם (ניהול זמן, חלוקה נכונה בין החיים האישיים והמקצועיים, ועוד)

נכון להיום יש אפילו חברות ענק במשק העולמי שמשתמשות בטיפול nlp על מנת לשדרג את תפקודן. וכמו כן יש חברות מכירה ושיווק שמטמיעות בקרב אנשי המכירה שלהן את טכניקות ותרגילי הטיפול של nlp על מנת לדייק את העובדים, ולגרום להם להפיק מעצמם את המקסימום.

אז בקיצור כפי שהבנתם, אנחנו לא צריכים לסבול מבעיה חמורה כל שהיא על מנת להיעזר בטיפול יעיל של nlp לשיפור איכות חיינו.

 

מה המחיר של טיפול nlp? – טיפול nlp מחיר

התשובה לשאלה כמה עולה טיפול ב nlp היא לא חד משמעית. זה משתנה בדרך כלל ממטפל למטפל. מטפל מומחה ירשה לעצמו לגבות מחיר גבוה יותר לטיפול שהוא מעניק, בעוד מטפל בתחילת דרכו יבקש הרבה פחות.

המחיר ינוע לרוב בין 200 – ל 500 ₪ לשעת טיפול.

מה שבטוח הוא שהטיפול שווה את הכסף, וזה מחולל שינוי מטורף במטופל.

אבל חשוב שתקפידו לקחת רק מטפל שאתם ביררתם עליו היטב לפני, והתרשמתם מרמת המקצועיות שלו.

 

לסיכום:

  • טיפול nlp הוא טיפול יעיל ופופולארי ההולך וצובר תאוצה בעשרות השנים האחרונות.
  • הטיפול ב nlp גורס שכל הבעיות והקשיים הרגשיים והנפשיים של הבן אדם נובעים מהדרך בה הוא חושב, מרגיש ופועל. ההבנה היא שכל אלה מופעלים אוטומטית על ידי התת מודע, כאשר לבן אדם עצמו אין בכלל מודעות לכך שהתת מודע חושב, מרגיש ופועל בשבילו ומחליט במקומו בצורה מזיקה, וכך הוא יוצר את כל הקשיים הרגשיים.
  • הטיפול של nlp הוא ייחודי מכיוון שהוא חותר לשורש של כל הבעיות ועוקר אותו לחלוטין, על ידי כך שהוא מעניק למטופל סט כלים עשיר ורחב שבאמצעותם הוא ילמד לשלוט במידה רבה וחיובית יותר במחשבות, הרגשות והפעולות שלו. וכך למעשה יפתרו כל בעיותיו.
  • הטיפול של nlp יעיל מתאים לכמעט כל בעיה, כולל: חרדה, פחד, דיכאון, התמכרות, כפייתיות, בעיות חברה, ועוד. כמו כן מסייע הטיפול גם לאנשים ללא בעיה מוגדרת שסתם רוצים להוציא מעצמם את המקסימום, ולהפוך להיות הגרסה הכי טובה של עצמם.
  • המחיר של טיפול nlp משתנה ממטפל למטפל בהתאם לשנות הניסיון שלו ורמת הכשרתו.

שאלות נוספות

הטיפול מעניק למטופל את כל הכלים להתמודדות עצמאית בהמשך כל החיים, ללא צורך בפניה חוזרת לאיש מקצוע.
התשובה לשאלה זו היא לא אחידה. זה מאוד תלוי באופי הבעיה. במקרים מסוימים זה יסתכם במספר פגישות, בעוד במקרים אחרים זה ימשך ליותר מזה לפי הצורך.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?