איך למגנט אנשים למסרים שלנו – תובנות מקורס NLP

מרצה אחד מצוי במרכז הכיתה, אפשר לשמוע את זמזום הפלורוסנט מרוב השקט השורר בחדר. המרצה שובה את תלמידיו וסוחף אותם היישר אל תוך עולמו הקסום, הוא מצליח להקנות להם את עולמו העשיר, ולהטמיע בהם את עקרונותיו.
בחדר ליד ניצב מרצה לא פחות בכיר, משתווה בהשכלתו למרצה הקודם, ואף עובר אותו. אך אצלו בחדר התלמידים נעים על כיסאותיהם, מעיפים מבטים על שעון מידי 2 דקות, מפהקים וממתינים בכיליון עיניים לסיום ההרצאה.
מה ההבדל בין 2 המרצים? למה הראשון מצליח להלך קסם על תלמידיו, ואילו חברו ממש מתקשה בכך. הרי יש לו מה למכור לא פחות ממנו.
על הדרך להפוך מסרים והרצאות למהפנטים בראיית קורס NLP במאמר זה.

איך למגנט אנשים

תוכן עניינים

עולם הפוך ראיתי – גאון משעמם וטיפש מרתק

יש תופעה שעל פניו קשה מאוד להבין.

לא פעם אנחנו נחשפים לאנשים, שאיך לומר בשפה עדינה? ראינו כבר חכמים מהם! והאנשים האלה ניצבים במרכז מעגל אנשים, כולם מנתבים את המבט שלהם אליהם, צוחקים מכל הבהרה שלהם, ונסחפים אחר הקסם שלהם.

בעוד יש אנשים חכמים בצורה יוצאת דופן, פרופסורים, בעלי שפה רהוטה, עם השכלה שאין שני לה. אבל אלה לא מצליחים להסב אפילו את תשומת ליבו של זבוב מובטל מזדמן. ואנשים רואים בהם טיפוסים טרחנים ומשעממים.

כיצד זה יתכן?

התשובה היא מאוד פשוטה. מה שמבדיל בין הטיפש לחכם היא הכריזמה. מה שממגנט אנשים סביב בן אדם, זה לא בהכרח מה שיש לו להעביר ו'למכור', אלא איך הוא מעביר את הדברים.

ככה יוצא מצב שבן אדם שיש לו עולם פנימי עשיר יוצא מגדר הרגיל, רק עם קושי לשווק אותו החוצה, מוצא את עצמו ללא 'קונים' לסחורה העשירה שלו.

בעוד מישהו אחר עם עולם פנימי דל ממנו, אבל עם כריזמה לרוב, תמיד ימצא עדת מעריצים שיסובבו אותו ותמיד יידע איל למגנט אנשים.

 

אז מה זה בכלל כריזמה, והאם ניתן לרכוש מיומנות למגנט אנשים?

כריזמה היא תכונה המגדירה אדם שמצליח לסחוף אחריו אחרים, ולהקסים את סובביו.

למה מישהו אחד הוא כריזמטי יותר, בעוד מישהו אחר מעט פחות?

בשיטת NLP גורסים שלתת מודע יש השפעה מכרעת על עיצובו של האופי של הבן אדם. כלומר מאז שאנחנו קטנים ממש, תת המודע שלנו רואה אנשים כריזמטיים. והוא בוחן היטב כל תנועה ותנועה שלהם, מתחקה אחר הדרך בה הם מדברים, תנועות הידיים שלהם, המימיקות, טון הדיבור. ועוד מלא ניואנסים קטנים כגדולים שהופכים אותם לכריזמטיים.

תת המודע צובר את הידע הזה שהוא סופח לעצמו, מנתח אותו, מסיק מסקנות. וגורם לנו באופן לא מודע לאמץ את הטכניקות האלה, על מנת להפוך את עצמנו למעניינים ורלוונטיים יותר בעיני החברה.

אבל לא אצל כולם התהליך שעובר על תת המודע זהה. אצל חלק מהאנשים הכריזמה תהפוך לחלק מהם, מבלי שידעו אי פעם, שמי שהפך אותם ל'מעניינים' זה תת המודע שלהם. בעוד אצל אחרים התת מודע לא יצליח לעשות את העבודה.

אך אל ייאוש!  במידה ותת המודע לא עשה את העבודה, ניתן לעשות את זה באמצעות המודע.

 

אז כיצד נהפוך את המסרים שלנו למעניינים יותר ואיך למגנט אנשים?

זה לא יהיה קל, זה ייקח זמן, זה מחייב סבלנות ותרגול מתמיד. אבל בסופו של תהליך תהפכו את המסרים שלכם למזוקקים ולמרתקים הרבה יותר בעיני אנשים. לא במהות של הדברים (העולם הפנימי שלכם תמיד מרתק) אלא בפרפורמנס, ובדרך בה תעבירו ותשווקו אותם לאחרים.

והנה מספר טיפים מיוחדים לנסיכת עניין במסרים שלכם:

 

  • תשלבו תיאורים חיים וצבעוניים

את אותו מסר ניתן להעביר בשני אופנים. בצורה לקונית תכליתית ויבשה, או בצורה ססגונית ומעניינת. יש לאמץ את הצורה השנייה.

לדוגמה ניתן להעביר אינפורמציה בצורה היבשה הבאה: בן אדם שלא מקפיד על היגיינה מסתכן להיחשף לחיידקים ולנגיפים.

או בצורה צבעונית דרמטית ומעניינת יותר: אתם בכלל לא יכולים לתאר לעצמכם כאשר אתם לא שומרים על היגיינה, אילו נחילים של חיידקים ומזיקים בשלל ווריאציות צועדים לאיטם כל הדרך אל פנים הגוף, ממלאים את כל חלל הפה, מעל ומתחת הלשון, ומשם פנימה את תוך כלי הדם ומערכת העיכול. לו רק הייתם יכולים לראות זאת ויזואלית, הייתם נחרדים….

תשפטו בעצמכם את ההבדל.

 

  • התאימו את המסרים לקהל היעד שלכם

באופן טבעי כאשר אנחנו מעבירים הרצאה, אנחנו נבחר דוגמאות ותיאורים מתוך עולמנו הפנימי, ותחומי העניין ששובים אותנו. אך את ציבור המאזינים זה לא תמיד מעניין (כן, מוזיקה קלאסית לא מעניינת בני 16 ומטה).

אז אם אתם מדברים לבני נוער, תנסו להתאים את המסרים שלכם לעולם שלהם, עם תיאורים רלוונטיים ומובנים להם, וכן אם אתם מרצים לבני הגיל השלישי, וכו'

 

  • כאשר אתם מדברים עם קבוצה תפצחו את ה DNA שלה

לכל קבוצת אנשים יש את הדינמיקה הפנימית שלה. יש את בה הדומיננטיים יותר, יש לה את ההומור הפנימי שמצחיק רק את חברי הקבוצה וכו' וכו'.

כאשר מדברים מול קבוצה, חשוב להבין את ה dna שלה ולהשתלב בתוכה. כאשר הדובר הופך להיות 'אחד מהחברה' הוא הופך להרבה יותר מעניין חביב ורלוונטי.

 

  • לא להנחית מסרים – לדון עליהם

כאשר אתם מעוניינים להעביר מסרים מסוימים, לא יהיה נכון לבוא מהבית עם מסרים ארוזים ולהנחית אותם על בני שיחתכם. הרבה יותר נכון יהיה להציג את הנושא עליו אתם רוצים להעביר את המסר, לעורר שיח ודיון. ותוך כדי הדיון לשתול את המסרים שלכם, בצורה טבעית וחכמה. כך אנשים ישמחו יותר לקבל את המסרים שלכם, מבלי לייצר אנטגוניזם מראש.

 

  • לשדר תחושה נעימה לבני השיח

חשוב מאוד להשרות אווירה נינוחה ונעימה על בני השיח שלנו. חשוב לשמור על מבעים אופטימיים וחיובים (מומלץ למרוח חיוך נעים לאורך כל השיחה, בדגש על 'חיוך נעים' ולא הדיוטי וחסר טעם). כמו כן מומלץ מאוד לשמור על קשר עין עם בני שיחנו, זה קריטי להסבת תשומת ליבם, ולחיבור העמוק שלנו איתם.

טיפים מעולים וטכניקות מאלפות נוספים תוכלו לרכוש בקורס של NLP ,שיהפוך אותכם לכריזמטיים בצורה מפחידה. בסיום הקורס פשוט תגלו לפתע שאתם האנשים הכי מעניינים בחדר.

 

לסיכום:

  • בעולמנו יש אנשים עם מלא ידע וחוכמה שאף אחד לא מעוניין לשמוע מה יש להם להגיד, בעוד יש אנשים בני השכלה בינונית ומטה שמצליחים להפנט את כולם סביבם.
  • הסיבה לכך היא שלאנשים קשה להתחבר לתכנים המועברים בצורה לקונית ומשעממת, וגם אם מהות הדברים חשובה ומועילה מאוד.
  • יש אנשים שפיתחו באמצעות התת מודע שלהם יכולות למגנט איליהם אנשים, בעוד אחרים צריכים לעבוד על זה בעצמם בצורה מודעת.
  • ניתן להפוך את המסרים למעניינים באמצעות אימוץ הטיפים הבאים: לשלב מסרים חיים וצבעוניים, להתאים את המסרים לקהל היעד הספציפי, להשתלב בתוך הדינמיקה הקבוצתית, להעביר מסרים בצורה של דיון פתוח, לשדר נינוחות לאורך השיחה. ועוד טיפים מיוחדים הנלמדים בקורס NLP.

שאלות נוספות

כן בהחלט. אף אחד לא נולד מעניין ומהפנט, אלו טכניקות שניתן בהחלט לתרגל ולסגל לשימוש ביום יום.
תכנים מאוד עשירים במידה והם מועברים בצורה יבשה, לא יצליחו לתפוס את תשומת ליבם של איש. כך שאנשים אפילו לא ידעו שהם מאבדים תוכן חשוב ומועיל.
אלעד גבריאלוב
אלעד גבריאלוב

לאחר מבצע צבאי אכזרי בו לקחתי חלק, חוויתי קשיים גדולים עם עצמי. בהמלצת חבר פניתי לטיפול בשיטת NLP ומאז חיי השתנו מקצה לקצה. בהמשך לקחתי קורס מקיף ב NLP וזה שדרג מאוד את חיי, ומאז לקחתי על עצמי את השליחות לעזור לכמה שיותר אנשים ללמוד את השיטה ולהסתייע בה.

מורה ל n.l.p.
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?
פוסטים אחרונים
לחזור אליך עם יותר פרטים לגבי הקורסים?